Followers

Monday, 14 March 2011

cinta setinggi gunung everest!!

Pagi itu,Qazrina terkocoh2 mahu ke pejabat syarikat Abeuty sdn.bhd..sudahlah bgun lambat...
Ini semua gara2 pertengkarannya dengan ibunya semalam...akibatnya,dia yang geram terus masuk tidur terlupa mngunci"alarm" di telefonnya.


"mak dah cakap,mak tak nak kau keje tempat 2...kau tu 
perempuan.
cubalah cari keje yang sesuai dengan kau..apa dah tak de keje lain ke dalam dunia ni..smpaikan kau nk juga keje driver tu"leter mak ngah lagi... Dia sejak awal lagi memang tidak bersetuju dengan tindakan anak tunggalnya itu..ikutkannya,dia mahu Qazrina berkerja di kampung sahaja...qazrina lah satu-satunya harta yang dia ada setelah kematian Pak Halim 2 tahun lepas akibat luekimia...
yang merupakan penyakit keturunan dalam keluarganya,..Mak Ngah bersyukur anak gadisnya itu tidak menghidapi penyakit yang sama...


"tapi mak,keje apa lagi yg ada kt kampung ni mak??
tak kan nak jaga warung tu mak?tak mahulah Azri"ujar Qazrina lagi yg senang mmbahasakan dirinya azri...


"Mak tak kira,mka nak kau tolong mak jaga warung tu!!!apa yg nk dimalukannnya.."


"alah mak,tolonglah orang mak!!ni lah kerja yang azri nak dari dulu lagi mak!"


"hah!!apa kau ckap?ulang sekali lagi??buat penat je mak gadaikan tanah hujung kampung tu nak bagi kau belajar tinggi2..ini yg kau balas ye..mk ingatkan kau akan dapat kerja besar2!tapi,hmmmmm........."


"mak,azri mintak sangat2,mak janganlah halang niat azri ni!mak mintak lah apa-apa pun,azri akan buat,janji mak tak halang kemahuan azri ni,ye mak?


"Hmmmm,oklah kalau macam tu...tapi mak ada syarat untuk kau!!!kalau kau tak sesuai dengan kerja tu,kau kena balik kampung.duduk dngan mak..."kata mak ngah,sambil senyum2...tanda sedang mncabar azri...Dia yakin anaknya itu tidak akan mampu bertahan lama di bandar...


"Makkkkkkkkkk!!!!"


"opocot mak kau!!ish kau ni qazrina,kasar lah..terkejut mak..kalau mak ni ada sakit jntung,macam mana??yatim piatu lah kau


"sorrry mak"kata qazrina lagi..dgn muka xbersalahnya..


"arrr!!!sebelum mak terlupa..lagi satu syarat mak!!mak xnak kau guna nama azri lagi...penat mak dan bagi cari nama sedap2...nama tu jugak kau nak.."


alah,kenapa mak ingat?asal xlupa je terus.."bebel azri dalam hati..


"boleh x""


"hmm.insyaAllah ye mak!!org xjanji taw!!

No comments:

Post a Comment